Współpracę przy promocji gospodarstwa rozpoczęliśmy od stworzenia logo.
Pracę nad samą stroną zaczęliśmy od ustalenia przewag konkurencyjnych gospodarstwa. Zawsze jest to pierwszy punkt w procesie projektowania. Ten często pomijany etap jest niezbędny do późniejszego zaprojektowania wyglądu strony. Zależy mi na nim szczególnie dlatego, że to właśnie przewagi konkurencyjne decydują o podjęciu współpracy z firmą. W przypadku Wójcina były to:
- kontrola każdego etapu produkcji, która zapewnia zdrową i ekologiczną uprawę roślin,
- elastyczność doboru gotowego produktu – możliwość obróbki, pakowania i transportu
- stała jakość – stałość odmiany i konkretnego rodzaju produktu na przestrzeni roku
- świeżość, gwarantowana sposobem magazynowania świeżych produktów i ich obróbce dopiero tuż przed dostawą
Kiedy mieliśmy ustalone przewagi konkurencyjne, można było przystąpić do tworzenia mapy strony. Na tym etapie ustalamy ilość i kolejność poszczególnych modułów. Projektuję też możliwe ścieżki użytkownika, czyli sposób w jaki klient będzie poruszał się po stronie. Ważne jest, aby możliwie często kierować go do celu strony, którym w tym przypadku był kontakt z gospodarstwem.
Priorytetem w przypadku tej strony internetowej była prezentacja ekologicznego gospodarstwa Pana Mariusza. Chodziło o przedstawienie jego naturalnych procesów i zaangażowania w jak najsmaczniejszy i zdrowy produkt
Bardzo dużym atutem gospodarstwa jest możliwość obróbki zebranych plonów. Gospodarstwo dysponuje linią produkcyjną, która może przygotować dowolny produkt w formie kostki, słupków, talarków itp. Gotowe produkty pakowane są próżniowo, do wiader lub mrożone. To ciekawa alternatywa dla zakładów gastronomicznych zaopatrujących się w lokalnych hurtowniach.
Na stronie głównej poświęciłem duży moduł z informacją o zawartości azotanów w warzywach i owocach z Wójcina. Badanie odpowiednim urządzeniem pokazuje nawet kilkadziesiąt procent mniej azotanów w stosunku do podobnych produktów z rynku.
Kolejny moduł na stronie głównej opisuje różnorodność obróbki plonów pod kątem użycia ich w gastronomii i całej branży HORECA.
Pan Mariusz w swoim gospodarstwie przywiązuje ogromną wagę do procesu produkcji. Wszystkie etapy uprawy podlegają kontroli. Począwszy od przygotowania gruntu, aż po zbiór i przechowywanie. Na stronie głównej nie mogło więc zabraknąć odpowiedniej sekcji, obrazującej tę szczególną przewagę konkurencyjną.